Za medije
Za medije
15. september 2020

Kofola uspešno premagala najtežji kvartal v zgodovini in presegla pričakovanja

Kofola uspešno premagala najtežji kvartal v zgodovini in presegla pričakovanja

Skupina Kofola je ohranila močan položaj tudi v enem najtežjih kvartalov doslej in se z ekonomskega vidika odrezala odlično. Dobre rezultate je dosegla s pomočjo dolgoročne strategije podjetja, ki temelji na tradicionalnih in lokalnih blagovnih znamkah, fleksibilnosti odločanja pri iskanju prihrankov ter izredni angažiranosti zaposlenih. Skupina je v tem obdobju uspešno izpeljala tudi prevzem družb Ondrášovka in Korunní, kar je privedlo do povečanja tržnega deleža češke maloprodaje. Vodstvo Kofole pričakuje postopno prebujanje celotnega trga, v primeru tržnih nihanj pa ima Skupina dovolj sredstev za premagovanje težkih časov.

Kofolino obvladovanje zelo zahtevnega drugega četrtletja 2020, na katerega so močno vplivali pandemija COVID-19 in z njo povezani ukrepi, je preseglo vsa pričakovanja. Čeprav se je prihodek Skupine med četrtletji zmanjšal za 15,9 %, je Kofola četrtletje zaključila z dobičkom, EBITDA marža pa je ostala na 15,7 %.

"Lahko rečem, da nam je odlično uspelo,” je povedal Jannis Samaras, predsednik skupine Kofola. "Pred mnogimi leti smo stavili na proizvodnjo lokalnih blagovnih znamk. To se je izkazalo za pravilno strategijo, saj se potrošniki tudi v času krize obračajo na močne blagovne znamke. Naša sposobnost hitrega odločanja, ki jo ohranjamo kljub naši velikosti, nam je pomagala premagati to težko obdobje. Osredotočili smo se na prioritete, ostalo pa smo potisnili na stran ali povsem opustili. Razlog, da smo se tako dobro znašli v enem od zgodovinsko najtežjih četrtletij, pa pripisujem predvsem zavzetosti in prilagodljivosti vseh v Skupini, ki sem jim zelo hvaležen," je še dodal.

Najmočnejši češkoslovaški segment se je na ravni prihodkov, brez vpliva prevzemov, med četrtletji zmanjšal za 25,1%, kar je, glede na negativna gibanja v aprilu 2020, odličen rezultat. Adriatic regija je zabeležila še manjši, zgolj 23,3 % upad prihodkov. Najbolj pa je bila prizadeta veriga salaterij in svežih barov UGO, ki je zaradi zaprtja nakupovalnih središč in gostinskih obratov, nenadoma izgubila večino prihodkov. Da bi se spopadli z zapleteno situacijo, se je veriga odzvala z uvedbo novih storitev, kot je lastna dostava, ter tesnejšim sodelovanjem s partnerskimi dostavnimi službami.

Tako kot v drugih kritičnih obdobjih je skupina Kofola ponovno dokazala, da njena DNK ostaja nedotaknjena – ne glede na to, kako velik je pritisk na njeno ekonomsko učinkovitost. Po tem, ko je postala eden izmed ustanoviteljev lokalnih pobud Zachraň hospodu (Reši lokal) na Češkem in #podporsvojpub (Podpri svoj lokal) na Slovaškem, je v epidemiji prizadet gastro segment podprla tudi z drugimi projekti. Da bi potrošnike spodbudil k vrnitvi v lokale, je Skupina prispevala k 90 kino predstavam na Češko-Slovaškem, podelila letne turistične znamke iz lesa ob nakupu dveh točenih Kofol ter izpeljala kampanjo #ZaSkupaj, ki je potrošnikom v Adriatic regiji ponudila priložnost, da povabijo prijatelje na brezplačno kavo in Radensko. Podeljenih je bilo okoli 5000 kuponov, ki so pripomogli k ponovni oživitvi slovenskega gostinstva.

Skupina je obenem potrdila, da se ne bo odrekla dolgoročnim trajnostnim prizadevanjem, ne glede na situacijo. Junija je uspešno certificirala Rajecká dolino kot BIO habitat za prosto nabiranje zelišč, v izbranih lokalih verige UGO pa je pričela s pilotnim projektom "voda brez embalaže", in sicer z uvedbo točene izvirske vode Rajec.

Z drugimi koraki je Kofola dokazala, da lahko tudi v neugodnih časih uspešno uvaja produktne inovacije. Predstavljena je bila nova paleta vod z okusom Rajec šipek, ki so proizvedene na osnovi lastnih zelišč, pa tudi Kofola v pol litrskih pločevinkah, prodaja katerih je večkratno presegla pričakovane rezultate. Med drugimi novimi izdelki je tudi voda Korunní v vračljivih steklenicah za gastro segment, v zeliščnem segmentu pa LEROS Cold Brew, izvirna mešanica zelišč za pripravo okusnega ledenega čaja.

"To so bili težki časi. Verjamemo pa, da nas je to drugo četrtletje, ki je bilo zahtevno z operativnega vidika, okrepilo in pripravilo na morebitna nadaljnja nihanja. V nadaljevanju leta se bomo osredotočili predvsem na razvoj potenciala blagovnih znamk Ondrášovka in Korunní, kjer vidimo resnične možnosti rasti; nato pa bomo delali na konsolidaciji našega poslovanja s čajem in kavo," je povedal Jannis Samaras. "Glede na razvoj v preteklih mesecih smo postavili tudi nov, ciljni EBITDA za leto 2020, in sicer na 950 in 1000 milijonov CZK. Na podlagi uspešne poletne sezone bo uprava predlagala izplačilo dividend v nespremenjenem znesku, to je 13,50 CZK na delnico,"  je še dodal.

V tisočih evrov (kontinuirano poslovanje) 6M2020 6M2019 Sprememba Sprememba (%)
Prihodki 104 571 115 183 -10 612 - 9,2 %
Rezultat poslovanja 2 079 6 074 -3 995 -65,7 %
EBITDA 13 259 16 130 -2 871 -17,8 %
* prilagojeno za enkratne postavke in preračunano po valutnem tečaju za obdobje 6M20

Sporočilo za medije (.doc)
Slikovno gradivo (.zip)

Alenka Dujanović,
specialistka za odnose z javnostmi

[email protected]
+386 (0)2 520 36 13
+386 (0)51 647 097

Sporočila za medije
Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z izborom opcije "strinjam se" se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja izberite opcijo "ne strinjam se".
Več o tem.