Za medije
Za medije
23. marec 2018

Rast Kofole na Češkem, Slovaškem in v Adriatic regiji. Še naprej bo Kofola vlagala v zdrav življenjski slog.

Rast Kofole na Češkem, Slovaškem in v Adriatic regiji. Še naprej bo Kofola vlagala v zdrav življenjski slog.

Prihodki Kofole so lani stagnirali. Ekonomski kazalnik EBITDA je dosegel 36 milijonov evrov in se zmanjšal za 10,7 %. Družba je bila uspešna na češkem in slovaškem trgu ter dosegla močan razvoj v Adriatic regiji. Kljub pričakovanemu upadu poslovanja na Poljskem, družba uspešno postavlja nove temelje za nadaljnje poslovanje. Skupina Kofola ponovno potrjuje jasno usmeritev k naravni hrani zdravega življenjskega sloga, katere delež v skupni prodaji močno narašča.

"Poslovne aktivnosti v zadnjem četrtletju leta kažejo medletne izboljšave. S strateškega vidika poslujemo dobro, vendar moram priznati, da smo pričakovali več," je dejal finančni direktor Skupine Kofola Daniel Buryš in dodal: "Na Češkem in Slovaškem smo ohranili položaj in trend rasti, poleg tega smo v naš portfelj dodali nove blagovne znamke. S tem sem zelo zadovoljen. V Adriatic regiji smo uspešno dosegli, kar smo si zadali, in to je močna rast. In Poljska? Upad je nekoliko manjši kot preteklo leto. Najpomembnejše je, da smo uspešno uvedli spremembe k razvoju bolj zdravega poslovnega modela. Vendar še nismo zmagali. Še vedno močno verjamemo v naše dolgoročne naložbe v naravno hrano zdravega življenjskega sloga, zato bomo v tem trendu delovali tudi nadalje. "

Poslovni rezultati za leto 2017 kažejo, da se je skupna letna prodaja Skupine Kofola, če ne upoštevamo Poljske, povečala za 8,6 %. Upoštevajoč še Poljsko pa se je prodaja Skupine zmanjšala za 0,5 %. Na uspešen skupni rezultat sta močno vplivala domača češki in slovaški trg, saj se je prodaja tam povečala za 3,2 %. Večjo prodajo so zabeležile predvsem blagovne znamke Kofola, Rajec in Vinea.

Poleg proizvodnje in prodaje lastnih blagovnih znamk je Kofola lani okrepila tudi svojo vlogo distributerja na češkem in slovaškem trgu. V začetku leta 2017 je postala ekskluzivni distributer tradicionalnih blagovnih znamk naravnih mineralnih voda z zdravilnimi učinki Bílinská kyselka, Rudolfův pramen in Zaječická hořká. Poleg zgoraj omenjenih aktivnosti je bila družba aktivna tudi pri širjenju poslovanja, kar dokazuje nedavna pridobitev tradicionalnega češkega podjetja LEROS, enega največjih tradicionalnih proizvajalcev visokokakovostnih zeliščnih čajev iz zdravilnih zelišč. "Ob blagovni znamki UGO, največji mreži solatnih in fresh barov v Srednji Evropi, predstavljajo LEROS izdelki iz zdravilnih rastlin še en ključni element našega potovanja do oblikovanja ponudbe za zdrav življenjski slog. To podjetje bo pomemben vir kakovostnih zelišč za Kofolo in Rajec," pravi Jannis Samaras, generalni direktor Skupine Kofola.

Na poljskem trgu je podjetje zabeležilo medletno zmanjšanje prodaje za 28 %, pri čemer je glavni razlog za to zmanjšanje v segmentu lastnih znamk ter postavitev novega poslovnega modela. Spodbuden signal s poljskega trga predstavlja dejstvo, da se medleten upad poslovanja znižuje, kljub dodatnim stroškom, ki jih prinaša modernizacija, ter manjšemu obsegu proizvodnje v primerjavi s preteklimi leti. Spodbudno je tudi dejstvo, da je družba uspela sprejeti spremembe, ki podpirajo poslovanje na lokalnem trgu. Na primer, Kofola že od začetka tega leta distribuira pijače Nestea na tem trgu, hkrati pa želi promovirati tudi nove izdelke. Zato se je v zadnjem letu odločila za nakup lokalne, hitro rastoče družbe Premium Rosa, katere glavna domena je proizvodnja visokokakovostnih naravnih proizvodov, kot so sirupi, sokovi in ​​džemi.

Družba je zabeležila tudi stabilen razvoj v Adriatic regiji, kjer se je prodaja povečala za 29,8 %. Zelo uspešne sta bili predvsem vodilni blagovni znamki - mineralna voda Radenska in tradicionalna oranžada ORA. Enakemu tempu načrtujemo slediti tudi v letošnjem letu. Na Hrvaškem smo zgradili poslovno skupino in vzpostavili distribucijske kanale. V skupino smo uspešno integrirali proizvodni obrat v Lipiku, ki smo ga prevzeli konec leta 2016. Vse to nam bo v letu 2018 pomagalo pri močni rasti v Lipiku proizvedenih blagovnih znamk izvirske vode Studena in mineralne vode Studenac.

V tisoč EUR

12M2017*

12M2016*

Sprememba

2017/2016
Sprememba 2017/2016
Prihodki 264 462 265 817

-1 355

-0,5 %
Operativni dobiček  (EBIT)  14 620 20 561 -5 941 -28,9 %
EBITDA 36 088 40 424 -4 336 -10,7 %


* prilagojeno na enkratne postavke
** prilagojeno za enkratne postavke in preračunano po valutnem tečaju za obdobje do 31.12.2017

Sporočilo za medije (.doc)

Natalija Kreft Lovrenčec
Odnosi z javnostmi

[email protected]
+386 (0)41 393 639

Sporočila za medije
Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z izborom opcije "strinjam se" se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja izberite opcijo "ne strinjam se".
Več o tem.